bréking
Érdekességek A szénsavas üdítő nagyon káros a vesének!

A napi két doboz szénsavas üdítőt vagy többet fogyasztó nők kétszer nagyobb valószínűséggel mutatják korai stádiumú vesebaj jeleit, derült ki egy friss tanulmányból.

Mindemellett férfiak és cukormentes üdítőt fogyasztók esetében a kockázat nem nőtt, mondta a kutatást vezető David Shoham a Loyolai Egyetem Egészségügyi Szervezetétől.

A kutatók 9358 amerikai lakos felnőtt reprezentatív mintáit vizsgálták a Nemzetközi Egészségügyi és Táplálkozási Felmérés adatai alapján. A felmérés vizeletmintákat és az alany táplálkozási szokásait vizsgáló kérdőíveket tartalmazott.

Azok a nők, akik bevallásuk szerint két vagy több doboz üdítőt fogyasztottak az elmúlt huszonnégy órában 1,86-szor nagyobb valószínűséggel voltak albuminuriásak, mely a korai stádiumú vesbaj legfőbb indikátora. Az albuminuria az albumin nevű fehérje megjelenése a vizeletben. Mivel normálisan a vesék a nagy molekulatömegű anyagokat, így az albumint sem engedik át, a fehérje megjelenése a vizeletben vesekárosodás következménye lehet.

A populáció 11%-a albuminuriás. Azok közt akik napi két vagy több doboz üdítőt fogyasztanak, 17 % az albuminuria előfordulása, derült ki a tanulmányból. Tisztázatlan, hogy a szénsavas üdítők nagy mennyiségű fogyasztása miért csak a nőket érinti.

Lehetséges, hogy eddig fel nem tárt összefüggés van a nagy mennyiségű üdítőital és a vesekárosodás közt. Az elmúlt években a diabétesz, az elhízás és a vese megbetegedések száma párhuzamosan nőtt a magas fruktóz tartalmú szirupok fogyasztásával, melyek a legtöbb üdítő édesítőszerei.

Shoham és társai további vizsgálatok sorát tervezik, hogy kiderítsék a megnőtt kockázat a vesekárosodás kialakulására mennyiben függ a fruktóz szirupoktól, a fokozott cukorfelvételtől, életviteltől vagy egyéb tényezőktől.

Amerikában kb. huszonhat millió felnőtt szenved krónikus vesebajtól. A vesebetegséghez társul tünetek a fáradtság, étvágytalanság, alvásproblémák, koncentrációs nehézségek és a duzzadt lábak. A vesebaj továbbá magas vérnyomáshoz, vérszegénységhez, idegkárosodáshoz, gyenge csontokhoz valamint szív- és érrendszeri megbetegedésekhez vezethet.

Szóljon hozzá!


Biztonsági kód
Frissítés

Érdekességek

Élet és család

  • Gyermeket szeretnénk 3.
    Orvosi beavatkozások

    Cikksorozatunk befejezõ részében a konkrét orvosi segítségnyújtás lehetõségeit tekintjük át, amelyek elõmozdíthatják a...
  • Kapros juhtúrós rakott palacsinta
    Ez a különleges étel Bordányból, egy Szeged melletti kis faluból származik. Különleges palacsintánk a sütõben...
  • Gyermeket szeretnénk! 2.
    Orvosi kivizsgálások

    Sorozatunk második részében áttekintjük azokat a vizsgálatokat, amelyeket az orvoshoz forduló házaspárok tagjain...
  • Modern fogamzásgátlás
    A legtöbb házaspár szereti megtervezni a családalapítást, gyermekvállalást - ez rendjén is van. A nagy...
  • Kedvenc sült húsaink
    Sült szárnyas húsok

    Az alábbi receptek nagyon könnyen elkészíthetőek, és kiválóan alkalmasak ünnepi, vendégváró ételként...

Tranlate this page!

Mottó

"Senki sem utálja a maga alakját, a legcsúnyább ember is jogot formálhat arra csakúgy, mint a legszebb ember, hogy örüljön, ha szemtől-szembe látja magát.

Minthogy pedig a jóakaratnak mindig szépítő hatása van, s minden ember jóakarattal nézi magát a tükörben, bátran azt állíthatni: kell, hogy mindenki jóakarattal nézze magát, még akkor is, ha kapálódznék ellene."
Goethe

Kövess minket!

Molett.net - a FaceBookon.

Elégedett vagy az alakoddal?

Apróhirdetés

Poéngyár

Disznóhús

Beszélget a katolikus pap a rabbival:
- Mondd, mikor térsz el attól a hülyeségtõl hogy nem eszel disznóhúst?
Mire a rabbi:
- Az esküvõdön.

Belépés / Regisztráció

Partnereink

Francia nyelv