bréking
Érdekességek A házasok egészségesebbek

A humoristák élcelődése és a pletykalapok hasábjain felfújt sztorik ellenére a házasság egy nemzetközi kutatás szerint valóban jót tesz az embernek.

A 15 országban, közel 34 500 ember részvételével készült tanulmányból kiderül, hogy a házas emberek kisebb valószínûséggel szenvednek depresszióban, szorongásban és drogfüggõségben – nyilatkozta Kate Scott, az új-zélandi Otago Egyetem klinikai pszichológusa.

„Vizsgálatunk azt mutatta, hogy a házasság számos mentális egészségügyi elõnnyel jár mind a férfiak, mind a nõk számára, és a házasság felbomlásával összefüggõ bánat és törés sebezhetõvé teheti az embereket a mentális rendellenességekkel szemben” – állítja Scott.

A különélés, a válás vagy a megözvegyülés férfiak és nõk esetében egyaránt összefüggésbe hozható a mentális zavarok megnövekedett kockázatával, különösen férfiak esetében a depresszióval, nõk esetében pedig a kábítószerezéssel és alkoholizmussal.

„Az egyeik legjelentõsebb eredmény az, hogy az elmúlt években általánosan elfogadott tényként kezelték, hogy a házasság a mentális egészségügy szempontjából a férfiak számára elõnyösebb. Tanulmányunk támasztja alá ezt az álláspontot” – tette hozzá a kutató. „A vizsgálatunk alapján elmondhatjuk, hogy a házasságban sosem élõkhöz viszonyítva a házasság a mentális rendellenességek többsége szempontjából kedvezõ mind a férfiak, mind a nõk számára.”

A tanulmányból azonban az is kiderült, hogy a férfiak kisebb valószínûséggel válnak depresszióssá az elsõ házasságuk alatt, mint a nõk. Scott szerint ennek az lehet az oka, hogy a nõk elsõ alkalommal nagyobb valószínûséggel követik a hagyományos feleségszerepet.
Más kutatásokból az derült ki, hogy a hagyományos nemi szerepek halványulásával, valamint annak köszönhetõen, hogy a nõk többet dolgoznak és magasabb iskolázottságúak, a nõi depresszió aránya visszaesett.

A szóban forgó tanulmány azt mutatta, hogy a házasság az alkohol- és kábítószerfogyasztás kockázatát nagyobb mértékben csökkenti a nõk, mint a férfiak esetében. Ez azzal állhat összefüggésben, hogy a nõk a terhesség alatt jelentõsen csökkentik alkoholfogyasztásukat, és ez a gyermek születése után is megmarad.

A tanulmány alapjául a WHO az elmúlt évtizedben a fejlõdõ és a fejlett országokban készített Nemzetközi Mentális Egészségügyi felmérései szolgáltak.

Add comment

A trágár, közönséges, jogszabályt sértő, vagy reklámnak minősülő hozzászólásokat figyelmeztetés nélkül töröljük.


Security code
Refresh

Érdekességek

Élet és család

  • Gyermeket szeretnénk 3.
    Orvosi beavatkozások

    Cikksorozatunk befejezõ részében a konkrét orvosi segítségnyújtás lehetõségeit tekintjük át, amelyek elõmozdíthatják a...
  • Kapros juhtúrós rakott palacsinta
    Ez a különleges étel Bordányból, egy Szeged melletti kis faluból származik. Különleges palacsintánk a sütõben...
  • Gyermeket szeretnénk! 2.
    Orvosi kivizsgálások

    Sorozatunk második részében áttekintjük azokat a vizsgálatokat, amelyeket az orvoshoz forduló házaspárok tagjain...
  • Modern fogamzásgátlás
    A legtöbb házaspár szereti megtervezni a családalapítást, gyermekvállalást - ez rendjén is van. A nagy...
  • Kedvenc sült húsaink
    Sült szárnyas húsok

    Az alábbi receptek nagyon könnyen elkészíthetőek, és kiválóan alkalmasak ünnepi, vendégváró ételként...

Tranlate this page!

Mottó

"Senki sem utálja a maga alakját, a legcsúnyább ember is jogot formálhat arra csakúgy, mint a legszebb ember, hogy örüljön, ha szemtől-szembe látja magát.

Minthogy pedig a jóakaratnak mindig szépítő hatása van, s minden ember jóakarattal nézi magát a tükörben, bátran azt állíthatni: kell, hogy mindenki jóakarattal nézze magát, még akkor is, ha kapálódznék ellene."
Goethe

Kövess minket!

Molett.net - a FaceBookon.

Elégedett vagy az alakoddal?

Apróhirdetés

Poéngyár

Szülőszoba

- Főnök bocsánat a késésért, a feleségemet kellett bevinnem a szülőszobára!
- Ne nézzen hülyének, hogy minden hónapban ezzel mentegetőzik! Mi a maga felesége, nyúl?
- Nem kérem, szülésznő!

Belépés / Regisztráció

Partnereink

Francia nyelv

Kerületi Újság